torsdag 18 oktober 2012

Ändrad inlämningstid för texten om den roman du läst

På lektionen i dag påpekade ni med all rätt att det blir VÄLDIGT mycket nästa vecka. Därför flyttar vi fram romanuppgiften (se särskilt blogginlägg) till fredag v 46 18.00.

Det finns två olika sätt att lämna in. Antingen gör man det i inlämningsmapp på Fronter (som ni är vana) ELLER så försöker ni er på Google Docs. Vi har ju redan testkört lite med Google Docs, och jag själv tycker att systemet slår Fronter med hästlängder. Men jag kan också förstå om ni inte vill jobba på flera ställen (den synpunkten framfördes ju tidigare), och därför får ni alltså välja.

För er som väljer Google docs gäller följande: ni måste skapa en MAPP i Google Docs som ni delar med mig. Lägg sedan texten i mappen (man kan ladda upp en wordfil, eller andra format (tror jag) eller skriva direkt i Google Docs). Mappen delas med mitt gmailkonto: katarina.lycken"snabela"gmail.com

Som sagt: ni kan välja Fronter eller Google Docs som ni vill, men själva texten ska vara klar och inlämnad fredag vecka 46 18.00. Och all info om texten och innehållet finns i ett tidigare blogginlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar